Välkommen



onsdag 5 maj 2010

Att vara sjuk....


Att vara sjuk och ha en förtidigt född son hemma är inte alltid lätt...Trötthet,matthet och sömnlösa nätter är få av det saker jag går igenom vardagligen precis som alla andra mördrar gör när dem precis har fött sitt barn, men uppe på det så är jag sjuk och har ständiga smärtor dagligen och går på massvis med mediciner för att klara av mina dagar men ljuset i tunnel och uthålligheten och glädjen i det tunga vardagslivet är faktisk min son EMILIO...med 40 graders feber och en kraftig inektion,liggande på badrums golvet och spyr med emilio vid sidan om mig,illamående,ont i skelettet,yrsel och huvudvärk och står knappt på benen så på något sätt så får man krafter till att orka med allt när man ser min son liggande vid sidan av mig och ler...Han är i sin egen lilla värld fnissande och tittar på sina lampor,gör lite ljud ifrån sig och kryper bara tätt intill mig,finns det något UNDERBARARE än så? att se sin son så lycklig och trygg i min famn och inte förstå vad som pågår runt omkring sig att sin MAMMA är så sjuk och bara ligga där och njuta av sin egen lilla tillvaro, att få se det får mig att må bra att ta den lilla kraften jag har kvar i mig och lägga mig tätt intill honom och bara njuta av den fina stunden jag har tillsammans med honom..Så glad att han finns och är vid min sida just nu..MAMMA ÄLSKAR DIG EMILIO!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar