Välkommen



måndag 17 maj 2010

Familj...


Vad är familj egentligen? Är det när man förenas igenom släktskap eller är det när man ingår i äktenskap? Eller är det både och? Är man familj baraför man är släkt eller står på papper? Är blod tjockare än vatten? Vad är egentligen familj? Vad betyder familj för en själv och hur viktig är det att ha en familj eller skapa en familj? Jag tycker en familj kan se olika ut beroende på hur olika människor tycker,känner och tänker och vad som dem anser vad ordet familj betyder för dem själva oavsett vad andra tycker om det...Jag menar en del är adopterade,en del växer upp med båda föräldrar eller bara den ena eller växer upp utan men har andra som tar hand om en. Oavsett hur man än växer upp så ser folk olika och definierar olika på vad en familj egentligen är, det viktigaste som jag ser på det är vad du själv tycker och känner samt har man rätt själv också att bestämma vem eller vilka man kallar familj..Jag är själv adopterad och jag ser min adoptiv familj som min biologiska familj det är dem som har varit där för mig i vått och torrt och det är dem jag kallar med stolthetför min familj, jag har även skapat och bildat mig en egen familj som tillhör också min familj nu,Så vad man än tycker,känner eller ser så är det upp till var och en att skapa sin egen uppfattning om vad en familj är och vad för betydelse din familj har just för dig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar