Välkommen



måndag 3 maj 2010

Ska man berätta för vännen att hon/han har blivit bedragen?


Ska man berätta för vännen att hon/han har blivit bedragen? Det tycker jag är ganska svår men ändå en självklar fråga och svar...Om jag skulle varit tillsammans med någon och mina vänner visste att han var otrogen emot mig så skulle jag självklart vilja veta sanningen och självklart så skulle jag vilja att dem berättade det för mig oavsätt om det gör ont eller inte, om dem inte skulle göra det så skulle anse dem inte som mina riktiga vänner heller..men är sanningen värt att veta ibland? Ibland så säger man att det man inte vet lider man inte av heller men jag tycker iaf att man borde veta sanningen oavsätt om sanningen svider och att man kan lida ut av det hellre det än att folk går bakom ens rygg och baktalar en. Ett annat talesätt är att folk brukar säga tid läker alla sår jag brukar däremot säga att att tid läker inte alla sår men däremot kan man lära sig leva med det och hantera det på ett någorlunda sätt så man kan leva ett någotlunda normalt liv och det är med livets svåra gåta och det är älska,glömma och förlåta. Ibland kan vissa verkligen inte hantera sanningen om otrohet och kan därför skylla på den personen som kom med sanningen att den personen är bara avundsjuk på deras relation och kan därför skita i den personen som vän och tror hellre på sin make och går in i för nekelse. Är det värt då att berätta sanningen?Är det min ensak att lägga sig i andras liv?Om dem ändå inte kanske tror på en? Jag kan bara svara på vad jag känner och det är att få höra sanningen oavsätt om det gör ont eller inte, samt vilja jag ha uppriktiga och ärliga vänner. Skulle ni inte vilja detsamma?

2 kommentarer:

  1. beroende på hur länge du vetat om detta ska du göra ditt val, handlar det om en händelse här och nu JA berätta MEN.... är det ngt som hände för länge sen keep your mouth shut!! Tycker att om du inte berättat tidigare så har redan stämpeln på vilken typ av vän du är redan sats.Så tycker jag! Har det hänt nyligen har du chansen att vara den vännen som jag tror du vill! Hände det för länge sen är det tyvärr försent, VARFÖR nu?! varför komma med detta just nu? skulle du komma efter en lång tid och kläcka detta då kan man fundera på avsikten med det, för att du har dåligt samvete å vill gottgöra din vän, eller vill du inte se dem lyckliga?!?!?!?! Det är nog så denna vännen kommer fundera! Varför har ingen sagt ngt tidigar?

    Jag tror som du på att vara ärlig, här är mitt genuina ärliga svar på din fundering! Hoppas du tolkar det rätt!

    SvaraRadera
  2. yepp jag håller med dig fullständigt om vad du säger och så borde det vara oxå...och jag tolkade det rätt men jag hoppas du tolkade rätt att detta inte handlade om mig utom om andra...

    SvaraRadera