Välkommen



söndag 30 maj 2010

Barnuppfostran vad är rätt och fel?


Vad är rätt och fel i barnuppfostran?Vem är det som säger att det du gör är bättre än det jag gör?Vad,hur ska man göra? för att inte allt ska gå åt helvete?Är jag en bra förebild eller är andra det?Vad är en bra förebild? för att andra tycker att det är bra eller för jag själv tycker det? och vad är normalt kan man verkligen definera vad normalt är? Jag tycker barnuppfostran är svår och jag säger inte att jag har rätt eller andra har det,jag tycker det handlar om vad man gör det till..Det behöver inte alltid vara en stor sak man gör för ett barn utan kan handla om en liten sak som man gör som kan påverka ganska stort i ett barns liv i senare tonåren eller vuxen åren..Men om man har en tonår hemma och frågar efter kondomer är det rätt eller fel att ge honom/henne kondomerna?vad bör man göra? Eller När han/hon smyger med sin mobil i hemlighet har man rätt att läsa igenom sms som han/hon skickar till sina vänner har man verkligen dem rättigheterna som förälder eller var går gränsen...eller vart ska vi som förälder sätta gränsen? Uuuuf det är mycket med barnuppfostarn och för mig har det just precis börjat uuuf kan tänka mig vad som väntar. "fniss"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar